zaterdag 13 december 2008

Studieweek, week 12

Maandag, Voorbeeldexamen

Deze les hebben we 'klassikaal' vragen gemaakt en besproken. Alle vakken die we tot dan gehad hadden, kwamen aan bod. Het was nogal confronterend want ik wist niet zo heel veel vragen. De bedoeling is om a.s. maandag een proefexamen te maken, deze keer individueel. Zo krijg je zelf een indruk waar de pijnpunten liggen, en Paramount ook.

Inmiddels is het zaterdag, en heb ik het meeste nog een keer doorgenomen waar ik ongeveer 3 avonden en de hele zaterdagmiddag mee bezig ben geweest.


Donderdag hadden we vrij om te leren, wat ik dus ook heb gedaan.


Maandag (15-12), Proef examen

Ik had donderdagavond geleerd, vrijdagavond, zaterdag de heeeele middag. Zondag was herenzitting, dus niets geleerd. Wat ik niet had geleerd was; instrumenten, wet en regelgeving, meteo bijna niet. Motoren, aerodynamica en navigatie had ik redelijk goed geleerd, ook oefenvragen gemaakt, noem maar op.

Het examen ging redelijk goed, dacht ik, maar uiteindelijk toch niet gehaald, ik had 70% van de vragen goed, en je moet minimaal 75% hebben. Het waren 40 vragen dus iedere vraag was 2.5%.

De uitslag:
instrumenten, 6 vd 8 goed
reglementering, 6 vd 6
navigatie, 3 vd 6
meteo, 5 vd 6
motoren, 5 vd 8
vluchtbeginselen (aerodynamica), 3 vd 6

Conclusie; niet meer leren!




Inmiddels is ook de uitslag van de medische keuring binnen. Natuurlijk alles goed. Dus nu kan ik de oefenvergunning aanvragen die nodig is voor solo vluchten.



1 reacties:

Unknown zei

Hallo, Ik ben ook bezig met mijn opleiding PPL(H); volop aan het studeren en heb woensdag mijn theorie-examen. Wil je mij misschien eens contacteren? Ik heb net een heleboel voorbeeld examen-vragen bekomen. Misschien kunnen we vragen en/of antwoorden uitwisselen?
performance.limo.service @gmail.com ofwel 0477/20 47 62
Met vriendelijke groeten,
Kristof