zaterdag 4 oktober 2008

Afronding Instrumenten

Huishoudelijke mededelingen

Afgelopen week het bewijs van goed gedrag gekregen! :) Dus ik heb nu bewijs dat ik me goed gedragen heb. Het bewijs heb ik nodig voor de oefenvergunning, die ik weer nodig heb om solovluchten te mogen maken. Solovluchten zijn voorlopig nog niet aan de orde, omdat ik uberhaupt nog niet gevlogen heb.

De papieren die ik in moet vullen voor de medische keuring in Brussel 7 november zijn tegelijk in de bus gevallen. Verder afgleopen week ook nog het vliegboek geregeld zodat mijn praktijkuren meteen opgeschreven kunnen worden. Het is donderdag verstuurd, dus hopenlijk vandaag binnen....

In elk geval kan ik zonder al teveel problemen volgende week met praktijklessen beginnen. Aangenomen dat de medische keuring goed gaat.


Hiernaast staat trouwens een cockpit van de Robinson 22, eenzelfde type als mijn leshelicopter. Niet echt een Airwolf dus.
Onderaan staat de buitenkant. De R22 is een 2-zitter en een erg populaire les-helicopter.


Les 3

Deze les ging over het kompas en de GPS. Ik ga het niet meer zo uitgebreid beschrijven als les 1 en 2, omdat het anders teveel werk wordt om bij te houden. Verder hebben we ook niet zoveel behandeld. Stefaan heeft wat filmpjes laten zien van F16s, en wat grondactie in Afghanistan, dat was natuurlijk erg gaaf! Helaas is de F16 wat hoog gegrepen.
Op het einde van de les zijn we begonnen met het 'tussenexamen', veel vragen dus over de behandelde stof.


Les 4

We hebben eerst een aantal vragen van cursisten behandeld over de stof, en daarna zijn we verder gegaan met het tussenexamen. Uiteindelijk had ik 17 fouten op 47 vragen, voldoende dus :) Maar volgens Stef valt instrumenten onder het examen algemene kennis, waar o.a. ook nog motorkennis onder valt. Nadat alle vragen waren behandelt, zijn we wat gaan drinken aan het barretje. Omdat Stefaan in november vertrekt naar Afghanistan en pas volgend jaar mei weer terug komt, was het ook een beetje afscheid.

0 reacties: